×

 

רמי הגיע אלינו כשהיה בכיתה א’. הוא היה אז ילד שקט, חסר ביטחון שכמעט ולא יצר קשרים חברתיים. היה לו קשיי למידה מהותיים בבית הספר ולכן למד בכיתת חינוך מיוחד.

אמו של רמי, חקמה, מגדלת שמונה ילדים לבדה. לרשה, אב המשפחה, יש אישה שנייה ושישה ילדים ממנה. עקב הפוליגמיה, אימהות רבות מגדלות משפחה מרובת ילדים ללא כל תמיכה. מערכת היחסים בין חקמה לרשה מאוד מורכבת ולא קיימת כמעט שום תקשורת ביניהם.

לרשה אינו עובד, הוא מגיע לעתים רחוקות לבקר את ילדיו ואינו מוכן להתגרש. הוא אף מאיים לקחת ממנה את הילדים. על פי האסלאם, הילדים הולכים אוטומטית למשמורת האב לאחר גירושין.

משפחתו של רמי מצליחה לשרוד בזכות ההטבות שחקמה מקבלת משירותי ביטוח הלאומי המספיקות לצרכיהן הבסיסים בלבד. הם גרים בבית מאבן וכמעט ללא ריהוט, הם ישנים כולם יחד על מזרנים על הרצפה; אין מקלחת, אז הילדים מתרחצים באמבטיה עם מים שהרתיחו באמצעות אש כי גם חשמל אין. הם ניזונים בעיקר ממזון יבש, ומדי פעם חקמה קונה מצרכים טריים בחנות הכפר..

חקמה היא אם שמעניקה לילדיה המון חום ואהבה היא נותנת להם כל מה שהיא יכולה בהתאם ליכולת שלה. היא אישה פשוטה ללא השכלה פורמלית שמקשה עליה לעזור לילדיה בשיעורי בית ובלימודים.

רמי משתתף בכל הפעילויות ומגיע כל יום למועדונית בשמחה . מאז שהתחיל משבר הקורונה, ילדים בני גילו לומדים רוב הזמן בלימוד מרחוק, אך בקהילות הבדואיות, חוסר הטכנולוגיה מונע מהם לעשות זאת. מכאן, החלטנו לפתוח את המועדוניות שלנו בבקרים במקום אחר הצהריים בכדי לאפשר להם ללמוד אצל החונכים, להכין שיעורי בית וכך לצמצמם את הפערים הלימודיים.

לאחר שנה שבה רמי היה אצלנו במועדונית, משרד הרווחה אפשר לנו לטפל גם בשני אחיו הצעירים. יאסין וקמיל, שלצערנו הם מפגרים בחומר הלימודי בהשוואה לחבריהם לכיתה. כאמור, אין לילדים מישהו בבית שיכול לעזור להם לקדם את השכלתם או לפחות לצמצם את הפער.

רמי ואחיו מקבלים גם תמיכה רגשית עם עובדת סוציאלית שעוזרת להם לנווט את חייהם ועוזרת להם להתמודד עם המצוקות שלהם. המרכז שלנו הוא מקום של אושר, משחק ואהבה. הילדים נהנים מפעילויות מהנות, טיולי שטח, אומנות, מוסיקה, ספורט ובעיקר, אכפתיות תמיכה ואוזן קשבת

רמי משגשג ומצליח במועדונית, הוא יוצר קשרים עמוקים עם הצוות, החונכים והמדריכים יחד עם “אמהות הבית” (כמו שאנחנו אוהבים לקרוא להם). הוא גם הכיר חברי אמת שאוהבים אותו מאוד.

בנוסף, השיחות עם העובדת הסוציאלית עזרו להיפתח ולהכיר את עולמו הפנימי בצורה טובה יותר, שיחות אלו הסירו משקל כבד מלבו והפכו אותו לילד הרבה יותר שמח ומאושר.רמי לא מפספס אף לא יום אחד במועדונית; הוא נהנה ללמוד ולבלות עם חבריו. ציטוט של רמי: ” זה המקום האהוב עליי בעולם”

היום, אחרי ארבע שנים אצלנו, רמי השתנה ללא הכר. מילד ביישן וחסר ביטחון, הוא פרח לילד בטוח ושמח. הוא למד כיצד להשמיע את קולו ולהילחם על הדברים שחשובים לו. רמי גם משתתף בטיפול קבוצתי, לוקח חלק פעיל במפגשים והשתפר משמעותית בלימודים

זה מדהים לראות את רמי אחרי ארבע שנים איתנו; כיום הוא ילד עליז ופופולרי אהוב על הצוות ועל הילדים האחרים. רמי רוכש כבוד לכל מי שסביבו, לא רב עם ילדים אחרים ומשתתף בכל הפעילויות בשמחה רבה. אנחנו כל כך גאים בו!

בשבילנו, ילדים כמו רמי הם הסיבה להפעלת המועדוניות יום בקהילה הבדואית

מטרת העל שלנו היא לתת לו ולעוד ילדים וילדות חווית ילדות מאושרת עם האפשרות לעתיד בהיר וטוב

ילדים מספרים

מרי ארועתי

  כשמדברים על בית, למה בעצם מתכוונים, לארבע קירות המשמשות כקורת גג, לאהבה שעוטפת אותך, לדאגה, לתמיכה, מה המשמעות של

קרא עוד

רמי

  רמי הגיע אלינו כשהיה בכיתה א’. הוא היה אז ילד שקט, חסר ביטחון שכמעט ולא יצר קשרים חברתיים. היה

קרא עוד

אדיר

  שמי אדיר, נולדתי וגדלתי בדימונה. ההורים שלי גרושים ולאבא שלי היום יש אישה חדשה. אני הילד התשיעי מבין שלוש

קרא עוד